بلاگ

چطور برای رستوران یک برند موفق بسازیم؟

چطور برای رستوران یک برند موفق بسازیم؟

  • تاریخ انتشار : پنجشنبه۱۵ خرداد ۱۳۹۹
  • منبع : گردآوری سوپرفراست
  • چاپ صفحه

چطور برای رستوران یک برند موفق بسازیم؟

اگر بخواهیم اهمیت تمرکز بر ساخت برند برای رستوران را بصورت ساده شفاف کنیم میتوان گفت: برندسازی مکمل و تثبیت کننده تجربه ای است که برای مشتری در لحظه حضور در رستوران شما رقم میخورد، عامل تاثیرگذاری که علاوه بر کیفیت غذای ارائه شده، موجب ماندگاری نام شما شده و مشتری را به مراجعه مجدد و مجدد به رستوران شما متمایل میکند. برندسازی موفق مستلزم برنامه ریزی، تفکر و توجه دقیق به تمام ابعادی ست که تجربه و ذهنیت مشتری را در مورد رستوران شما تحت تاثیر قرار خواهد داد و در نقطه مقابل فرآیندی ذهنی برای مشتری ست که تجربه ای (خاطره ای) خوشایند یا بالعکس را برای وی شکل میدهد.

با توجه به اهمیت ساخت برند، همیشه به این بایدها برای ساخت برند رستورانی ماندگار توجه داشته باشید:

 

کانسپت رستوران را برای خودتان شفاف کنید

کانسپت رستوران در فضای رستوران مانند برند زنده شما عمل خواهد کرد. مطمئن باشید از هر سبک غذایی، ده ها رستوران در سطح شهر در حال سرویس دهی هستند اما نکته متمایزکننده در نوع غذا نیست! بلکه در همخوانی سرویس، خدمت، نوع غذا، دکوراسیون، قیمت و ... با هم است. در یک کلام برای خودتان شفاف کنید که چه غذایی، برای چه کسانی و با چه هدفی ارائه خواهید کرد. علاوه بر این کانسپت غذایی در انتخاب طراحی و تجهیز آشپزخانه رستوران شما نیز تاثیرگذار است پس از ابتدا شفاف و یکپارچه عمل کنید

 

گروه هدف رستوران خود را بشناسید

برای ساخت برند قوی باید بدانید عمده تمرکز شما بر روی چه افرادی با چه مشخصاتی ست؛ برای برنامه ریزی های آتی باید رده سنی این گروه را مشخص کنید، علایق آنها را بشناسید، بدانید درآمد آنها در چه بازه ای ست، آیا هدفتان تمرکز بر جنسیتی خاص است ؟ شفاف بودن این اطلاعات در برنامه ریزی برای کسب رضایت مشتریان مطلوبتان به شما قطعا کمک خواهد کرد.

 

هدف خود را مشخص نمایید

در متون مدیریتی از این مورد بعنوان رسالت یا ماموریت یاد می شود، اما به زبان ساده برای خود شفاف کنید شما چه ارزش ویژه ای برای مشتریان خود خواهید داشت که در جای دیگری به آنها ارائه نمی گردد؟ این ماموریت بنیان سیاست گذاری ها و نحوه تعاملات شما با مشتریان، نیروی کار و سایر ذینفعان خواهد بود.

 

برای رستوران خود نام مناسبی انتخاب کنید

ترجیحا از اسامی منحصر به فرد، به یاد ماندنی و مرتبط برای نامگذاری رستوران خود استفاده کنید. اگر برند شما تداعی کننده محصول ویژه شما باشد، بسیار کمک کننده خواهد بود.

 

 لوگو منحصر به فرد خود را داشته باشید

لوگو مناسب، هویت بصری رستوران شما خواهد بود. پیشنهاد می شود از رنگ ها و فونت هایی که با شخصیت ویژه رستوران شما هماهنگ است، در طراحی لوگو استفاده نمایید. بدانید که این لوگو در طول زمان در ناخودآگاه مشتری حک شده و برای او یادآور شما و ویژگی های منحصر به فردتان خواهد بود.


 برای رستوران خود شعاری انتخاب کنید

ماندگاری شعارهای جذاب در تبلیغات برهیچکس پوشیده نیست، پس اگر میتوانید شعاری دلچسب و‌ ماندگار براساس ارزش های خود خلق کنید.


در طراحی فضا و محیط داخلی رستوران خود بسیار دقیق عمل کنید

طراحی فضا رستوران نقش به سزایی در حسی که مشتری در سالن رستوران تجربه میکند، ایفا میکنداین شما هستید که با استفاده از المان های نور پردازی، دکوراسیون داخلی، وسایل مصرفی، موزیک، انتخاب رنگ ها، نحوه پوشش پرسنل، طراحی و شکل منو و ... حس مورد نظر را در او‌ القا میکنید پس حتما با دقت به این جزییات توجه نمایید.

 

قدرت فضای آنلاین را دست کم نگیرید

اکیدا توصیه میشود از شبکه های اجتماعی رایج و وبسایت برای حضور در فضای آنلاین استفاده کنید. این روزها مردم برای هر خریدی و گرفتن هر تصمیمی ابتدا فضای آنلاین را جستجو میکنند، شما نیز از این قاعده مستثنی نیستید پس در دنیای آنلاین بعنوان پل ارتباطی با افراد قوی و به روز ظاهر شوید.

 

به غذایی که در رستوران سرو میکنید توجه داشته باشید

اگر خود را رستوران مکزیکی میدانید یا سالادبار یا بهترین برگر و ...حواستان باشد باید نماینده درستی از اصالت، دستور پخت و طعم واقعی آن غذا باشید. شما به اعتماد مردم نیاز دارید پس فراتر از یک نام و شعار باشید و در پخت و ارائه غذایی که مدعی هستید واقعا با تخصص و اصیل عمل کنید. شاید هر کدام از این سبک‌های غذایی به لیست تجهیزات رستوران متفاوتی نیاز داشته باشند پس برای ارائه کیفیت مطلوب به مشتریان باید از تجهیزات آشپزخانه صنعتی مرتبط با آن غذا استفاده نمایید.


 و یک قدم فراتر ...

حواستان هست حتی خارج از رستوران میتوانید همراه مشتریان تان باشید و برای خود تبلیغ کنید؟ علاوه بر مباحث تبلیغات دهان به دهان و توصیه افراد راضی، میتوانید کالاهای لوگو دار خلاقانه تولید کنید که بصورت رایگان یا قابل خرید در اختیار مشتریان تان قرار بگیرد. با این راهکار لوگو و نام شما در خارج از رستوران، همیشه یادآور مجموعه شما خواهند بود.

حالا نوبت به ادغام همه این موارد با هم هست. توجه کنید برند مانند تکه های یک پازل است، همه قطعات باید با هم جور باشند تا طرحی زیبا و قابل پذیرش به نمایش درآید.

 

برای عضویت در خبرنامه ما شماره همراه یا ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید